Contactless business cards : how do they work?

Read the FAQ

Welcome to our FAQ section dedicated to digital business cards. This page aims to answer your most frequently asked questions about these innovative cards that use NFC technology. If you can't find the answer to your question here, please contact us.

Comment fonctionne une carte de visite connectée ?
Comment fonctionne le parrainage ?
Quelle est la différence entre la WeCard et la WeCard Lite ?
Quelle est la récompense de mon filleul ?
Comment mettre un design spécifique sur ma carte de visite connectée ?
Quelle est ma récompense en tant que parrain ? 

Dois-je payer un abonnement à ma WeCard ?
Quand est-ce que je vais recevoir ma récompense ?
Comment fonctionne WeConnect ?
Puis-je parrainer plusieurs personnes ?
Les données dans ma carte de visite connectée peuvent-elles être piratées ?
Quelles sont les personnes éligibles à l'offre de parrainage ?
En combien de temps puis-je recevoir ma carte de visite connectée ?
Quelles sont les conditions générales du système de parrainage ?
Quels matériaux sont utilisés pour créer ma carte de visite connectée ?
Quel smartphone est compatible avec la carte de visite NFC ?
Comment mettre à jour les informations sur ma carte de visite connectée ?
Comment configurer le profil de ma carte de visite connectée ?
Comment puis-je ajouter ma carte de visite dans Apple Wallet ?
Logo WEMET

About WEMET

WEMET is a Toulouse-based worktech born in 2021. It was launched by Samuel Dassa, CEO and co-founder, and Hannah Dassa, co-founder, with precise objectives in mind: to revolutionize professional exchanges and shake up corporate habits.

The first company to offer the connected business card on the French market, we now have over 20,000 companies equipped, 50,000 WeCards sold and more than 10 employees.

Being at the heart of innovation is also a key value for our company in a constantly changing world. We anticipate your needs so that we can offer you products that meet your expectations. As partners, we support our customers in their digital transition and CSR initiatives. Our commitment is to be present at every stage of their user experience.